Pages

Tuesday, September 15, 2015

තාත්තගේ ඕස්ට්‍රේලියා ගමන...

වීසා එක ලැබුන දා දූලගේ දිහාවට
තාත්තගෙ ඉහේ මල් පිපුන වාගෙයි දැනුනෙ
නොදන්නා රට වලට මට ගිහින් පුරුදු නෑ
අපෙ මහත්තයා ගොහින් බලාගෙන එන්නකෝ
හාමිනෙත් කිවු නිසා තාත්තගෙ හිත හොඳයි
නෑදෑයො පැවසුවෙත් තාත්තගෙ පින තමයි......

මෙල්බර්න් නගරයට ගොඩබැස්සෙ පාන්දර
අළුත්ම සැප රියෙන් අලුත් ගෙයි දොරකඩට
වේගෙ සීයක් නිසා තදබදය නැති නිසා
කොයි තරම් දුර උනත් පැයට මත්තෙන් ගෙදර.....

මුණුපුරයි මිණිපිරියි සීයාව පිලිගන්න
ටෙඩී කෙනෙකුත් අරන් සීයාට දොයියන්න
දණ නමලා පිලිගත්තේ තාත්තව ආදරෙන්
තුන් මාසයක්ම දැන් අපි එක්ක හිටියැහැකි
දවසක්ම මග ගෙවලා මහන්සියි තාත්තට
ඕනෙනම් නාගන්න උණුවතුර ගේ ඇතුලෙ.....

තාත්තේ මෙහෙ ඉතිං ලංකාව වගෙ නෙවෙයි
ජීවිතේ ගෙනියන්න හරි පහසුකම් ගොඩයි
කෝන් ෆ්ලෙකස් වලට කිරි ටිකක් දාගත්තහම
උදෑසන ආහාරෙ තනියමම හැදුවැහැකි
තුන් මාසයක් ඉඳලා අත්දකින විට ඒවා
වචනයෙන් නොකිව්වට තාත්තට තේරේවි.....

සතියකට සෑහෙන්න ඉරිදාට උයාගෙන
පෙට්ටිවල අහුරලා ශීතකරණේ දැම්මහම
ලංකාවෙ වගේ අපි කුස්සියෙම ඉන්නෙ නෑ
කාලයත් ඉතුරුයිනෙ වෙන වැඩක් කර ගන්න
කන වෙලාවට අරන් මයික්‍රෝවේවයෙන්
රත් කරල ගත්තහම දැන් ඉවුවා වගේමයි
තාත්තා ත් ආසයිනෙ උණු උණුවෙ බත්කන්න
හෙට ඉඳලා තාත්තේ ආයිමත් අපිට වැඩ
එහෙ වගේ නෙවෙයි මෙහෙ පාඩුවේ හිටියැහැකි....

දුව උදේ 7ට වැඩ මුණුපුරා පාසලට
මිණිපිරිත් 6 වෙද්දි යන්නෝනැ ඩේ කෙයාර්
ඉන්නවා නම් මෙහේ ළමයිනුත් මෙහෙ වගේ
නොහැදුවොත් කවදාහරි ඔවුන්මයි අනතුරේ
දුවත් බෑනත් එක්ව කියාදෙයි තාත්තට....

තාත්තේ මගේ වැඩ ඇරඹෙන්නේ රෑ අටට
ඒනිසා මම දවල් නිදා ගන්නට ඕනෙ
හම්බඋන රස්සාව එපා කීවොතින් අපි
ආයිමත් හොයන්නට අමාරුයි මේ රටේ
තාත්තට පාලුනම් රූප පෙට්ටිය දාමු
බඩගින්න හැදුනොතින් ශීතකරණයෙ කෑම
ගිම්හානෙ ළඟ නිසා පෙලක් විට රස්නෙ
ගොඩක් රත් වෙනව නම් දාගන්න කූලරය
හීතලක් ආවොතින් දාගන්න හීටරය
ඇසිපියන වේගයෙන් රත්වෙනවා මුලු ගේම...

ටෙලිවිෂන දැම්මාට දෙයක් නෑ බලන්නට
වැඩිමනක් පෙන්නන්නෙ විලිසංගෙ නැති ඒවා
සති ගණන් පල් කරල කාල මට පුරුදු නෑ
ඊට වැඩියෙන් හොඳා හුරුපුරුදු ප්ලේන්ටිය
මගේ දුක දැනුනොතින් දරුවන්ට දුක හිතෙයි
කෑම ටික විසිකරල කෑව වගෙ ඉන්නෝනැ....

බෑන ගෙදරින් ගිහින් පැයක් යන්නට කලින්
දුව එනව කලුවරේ දරුවනුත් එක්කගෙන
අනේ පොඩි හා පැටව් සීතලේ නිදිමතේ
ළමාවිය මෙහෙමදෝ පොඩිඋන්ගෙ ගෙවෙන්නේ
මහන්සියි තාත්තේ... බඩගිනිද තාත්තට
ඉක්මනින් කෑම කමු මම කඩෙන් ගෙනාවා
මුලුදවස වැඩකරල ළමයිනුත් එක්කරන්
එද්දි හරි මහන්සියි උයන්නට අනේ බෑ....

මහා ලොකු බනිසයක මස් ගොඩක් පුරවලා
'පාස්ටා' කියලා තව දකිද්දිත් හිරිකිතයි
කොහොම කනවද මන්ද මේ පුංචි කිරිදරුවො
මේද රහිතයි ඕක මේව හරි ගණන් මෙහෙ
තාත්තා හින්දමයි මම ඕව ගෙනාවේ
ලංකාව වගෙ රටක කොහේ කන්නද ඕව....

ප්ලග් කරලා බ්ලැන්කටය ඔන්න මම රත්කරා
සීතලෙන් පෙරෙව්වොත් ඇවිස්සෙයි වීස් එක
සීතලෙන් උණුහුමින් පරිස්සම් වෙන්නෝනැ
ලෙඩඋනොත් තාත්තගේ ගමනින්ම ඵලක් නෑ...

බෑන මහ පාන්දර වැඩඇරිලා ඇවිල්ලා
තේ එකක් හදනවා., තාත්තත් ඇහැරලා
අනේ ඇයි තාත්තේ නින්ද යන්නේ නැද්ද
කාමරේ සීතලද.. තාත්තට තේ එකක්?
සෙනසුරාදාට අපි අම්මට කතා කරමු
බැලුවැහැකි සුදුමූණ ස්කයිප් තියනවනෙ
අනේ මගෙ හිතේ දුක බෑනාට කොලොප්පම්.....

සෙනසුරාදා දවල් අම්මගගෙන් ඇමතුමක්
අපෙ මහත්තයා ගොහින් සතියකුත් ගතඋනා
කොහොමදෑ ඔයදිහා අහන්නත් බැරිඋනා
මුණුපුරයි මිණිපිරියි සීයාගෙ තුරුල්ලේ
කතන්දර අහනවද ගී සින්දු කියනවද?.....

අනේ මගෙ හාමිනේ අහිංසක පොඩිඑවුන්
පාන්දර ගිහිල්ලා නිදියන්න ගෙට එන්නෙ
එක පවුලෙ අයවෙලත් බෝඩිමක වගෙ ඉන්නෙ
මොන මෝඩකමක්දෝ ඇවිත් මම කරගත්තේ

අනේ හාමිනේ අපි බඩට හරියට නොකා
දරුවන්ට ඉගැන්නුවෙ මෙහෙම දුක් විඳින්නද
ලංකාවෙ ඉන්දැද්දි ආදරෙන් පවුල් කෑ
අපේ දරු පැටව් මෙහෙ ඇවිත් මේ විඳින දුක
මුණුපුරයි මිණිපිරියි ඉන්නෙ උන්ගේ ලෝකෙ
සිංහලෙන් ඇහුවාට උන්ට තේරෙන්නෙ නෑ
දුව තමයි උන් කියන එව්වා මට කියන්නේ
ඉතිං මම කාටදැයි කවි කතා කියන්නේ.....

අපෙ මහත්තයා ඕව ගණනකට ගන්නෙපා
අපි මෙහෙම දුක් උනත් උන් ඉන්නෙ සතුටින්නෙ
ඉනු කඳුලු හංඟගෙන හාමිනේ හිත හදයි
අපි වාගෙ ආදරෙන් පවුල් කනවා තියා
උන් උන්ව හමුවෙන්නෙ හාවා හඳ දකින්නැහෙ.....

අපොයි තව සතියදෑ ගතඋනේ මයෙ මැණිකෙ
කල්පයක් වගෙයි මට මේ ගෙවුනු දවස් හත
තවත් සති එකොලහක් තියෙනවා නෙවෙද මට
මේ සුපිරි හිර ගෙදර ජීවිතේ ගෙවන්නට.....

නිසංසලා රත්නායක